7. ATT2. BEHAALD

MON FILS CE DEMON
90 minuten

Voor deze nieuwe creatie slaat COOP de handen in elkaar met de Compagnie des Nouveaux Disparus, die zich volledig inzet voor de toegankelijkheid en democratisering van cultuur. De Compagnie installeert haar grote kermistent in het hart van ‘achtergestelde’ wijken en biedt het publiek originele theatercreaties met een team van professionele acteurs. ‘Mon fils ce démon’ werd geschreven en geregisseerd door artistiek directeur Jamal Youssfi en zoomt, net als de vorige creaties, in op de actualiteit en de maatschappij. Deze keer is het startpunt terrorisme en, meer bepaald, de daders.

JEAN DE LA LUNE
45 minuten

Jean, de enige bewoner van de Maan verveelt zich een beetje daar helemaal boven in de lucht. Hij zou best naar de Aarde willen reizen om zich te amuseren met de Aardbewoners. Wanneer een komeet plots voorbijkomt, grijpt hij zijn kans en hop … vliegt hij naar onze planeet. Maar daar gaat niets zoals verwacht. Zijn komst zorgt voor grote paniek. Soldaten en agenten nemen hem gevangen. Hoe kan de arme Jean hieruit ontsnappen? 

‘Jean de la Lune’ overtuigde ons vooral door de poëtische dimensie, de kunst van eenvoud en contrast en het kinderlijke personage: naïef, puur, boordevol vriendelijkheid en vrijgevigheid en met een verfrissende, positieve kijk op onze wereld.

LE DEPART
80 minuten

Wanneer Brigitte Baillieux in de jury zetelt van de CED-WB Prix des metteurs en scène ontdekt ze de tekst van Mireille Bailly. Ze is meteen verliefd op de grappige en vernietigende tekst, de brutaliteit, die manier om binnen en buiten ondersteboven te draaien waarbij liefdesverdriet een mes in het hart wordt.

JACKIE CHAN ET MOI
75 minuten

‘Jackie Chan et moi’ is een ongezien autobiografisch theaterstuk van comedian Rosario Amedeo. Amadeo blikt terug op zijn carrière in de filmwereld en zijn betrokkenheid bij een blockbuster met Jackie Chan. Op scène herbeleeft de acteur de casting, zijn ‘sollicitatiegesprek’ met de celebrity, de scènes die hij moest opnemen met scripts die maar enkele uren daarvoor onder de voordeur werden geschoven, de zware opgave om Shakespeares taal te leren … Dat alles overgoten met een echt Henegouws sausje. Een herkenbaar verhaal over de illustere filmwereld, waar magie en koud zweet hand in hand gaan.

A CHEVAL SUR LE DOS DES OISEAUX
90 minuten

Ik schreef de monoloog À cheval sur le dos des oiseaux voor Véronique Dumont, die het verhaal vertelt van een baby die plots terecht komt in het leven van een vrouw met een geestelijke beperking.



In de kantlijn van deze tekst tracht ik wat Peter Handke het ongezocht ongeluk noemt, te bespreken. Ook Carine Bielen, een kansarme vrouw die van kindsaf aan weggestopt werd bij gehandicapten en van wie men zou kunnen zeggen: ‘Ze was, ze is geweest, ze was niets’. Bij Carine Bielen is er geen schijn, ze is wie ze is. Ze denkt niet over de wereld, ze beleeft de wereld. Ze verzet zich niet, ze verontschuldigd zich. Net zoals de maatschappij haar heeft geleerd te doen.

THE KINGDOM
120 minuten

THE KINGDOM spant de dertigjarige geschiedenis van twee gezinnen die de moderne wereld hebben verlaten om in vrede te leven met de natuur en die, geteisterd door conflicten, worden ingehaald door al wat ze achter zich wilden laten.

Op een dag beslist de vader van één van de gezinnen, een schrijver die diep in de schulden zit, zijn vrouw en vier kinderen mee te nemen naar het andere eind van de wereld. Het gezin volgt de droom van de vader tot in Oost-Siberië, waar een nieuwe wereld stichten.

MISERY
110 minuten

Viktor Lazlo’s adaptatie van de gekende roman van Stephen King wordt voor het eerst in België gebracht. De productie wordt volledig geproduceerd en uitgevoerd door het TRG. ‘Misery’ is niet zozeer een horrorstuk maar eerder het geamuseerde antwoord van een auteur op het fanatisme van zijn lezers, balancerend tussen angst en wraakzuchtig gelach. De dialogen zijn opvallend ritmisch, zonder dode momenten. In de adaptatie wordt de essentie van de roman gecombineerd met een welgekomen vleugje humor.

Een angstaanjagende psychologische thriller zoals alleen Stephen King die kan schrijven...

MISHA'S STORY
Kleur  -  90 minuten

Op zevenjarige leeftijd ontsnapte Misha Defonseca aan de nazi's, doorkruiste Europa, leefde met wolven en doorstond onvoorstelbare beproevingen in haar zoektocht naar haar gedeporteerde ouders. Haar memoires veroverden de wereld en werden zelfs opgemerkt door een Hollywood-studio. Maar tijdens een ruzie met haar redacteur, die zich tot ware detective ontpopte, bleek Misha's verhaal een gewaagd staaltje oplichterij te zijn dat een duistere waarheid verhult.

SUR LE RIVAGE
Kleur  -  18 minuten

De zon is een ster van meer dan vier miljard jaar oud. Wat kan het Léa schelen? Ze is 23 jaar.

TETARD S2
Kleur  -  80 minuten

Je hebt 9 maanden nodig om een kind op de wereld te zetten, en een volledig leven om dat te boven te komen.

Het is zover, het langverwachte kindje van Ben en Emma is er eindelijk. Ze gingen ervan uit dat hun angsten zouden verdwijnen als de baby er eenmaal was … Maar in werkelijkheid blijken die tien keer zo erg.
En is hun slaap twintig keer zo kort.

Een kindje krijgen blijkt een stevige opdoffer die hen confronteert met problemen waarvan ze niet eens wisten dat ze die hadden.

Supported by Taxshelter.be

chien_de_fayenca.png

CHIEN DE FAIENCE

van Héloïse Jadoul
mon_coeur_en_arriere.jpg

MON COEUR EN ARRIERE

van Sarah Gouret
williamsurlepave.png

WILLIAM SUR LE PAVE

van Maël Grand Bossi
logo_inverse

Download...