Frans

LE DORMEUR EVEILLE
Kleur  -  90 minuten

B. is een filmmaker die leidt aan slapeloosheid. Hij besluit zijn lange nachten nuttig te gebruiken en zijn eigen onderzoek naar slaap op beeld te zetten. Eerst vanuit eigen huis, later op steeds meer andere plaatsen en tijdstippen. Hij bestudeert planten- en diersoorten en ontdekt het belang en de diversiteit van slaap voor alle levende wezens. ‘Heb je goed geslapen?’ is dus alles behalve een banale vraag. Het is de vereiste om te ontwaken en zich bewust te zijn van zichzelf en van de wereld … Want alles begint met slaap.

FILM-FLAMME
Kleur  -  75 minuten

De verteller is aan het filmen in een steegje in Montréal, een tracking shot, gewoon zomaar. Terwijl hij filmt krijgt hij een hartinfarct. Zwevend tussen leven en dood ziet hij zijn leven voor zijn ogen voorbij flitsen, zijn leven zoals het was, maar ook wat het had kunnen zijn.

Wat als hij blijft leven?

In de toekomst.

Als hij niet sterft.

LES FEMMES DE MENAGE DE CEZANNE
Kleur  -  72 minuten

In het noorden van de stad Aix vind je het Atelier de Cézanne. Jaarlijks bezoeken maar liefst 80.000 mensen de 50m² die dit museum beslaat. Elk jaar sluit het museum zeven dagen lang. Een week die volledig in teken staat van de grote schoonmaak. De gidsen nemen voor de gelegenheid de rol van 'kuisvrouw van Cézanne' op zich.

LARGUEZ LES AMARRES
1 minuten

Dit wordt Pietro Pizzuti’s eerste productie in het TRG. Dit stuk – met tekst van Marie-Paule Kumps – werd nooit eerder opgevoerd.
Dit stuk is geïnspireerd op waargebeurde feiten ... Een ogenschijnlijk gewone familie vol verrassingen ... De maskers worden afgezet en heel wat conventies worden doorprikt.
De voorstelling toont de mens in zijn meest pakkende vorm, in al zijn normaliteit, met al zijn angsten, mislukkingen, twijfels, fouten, leugentjes om bestwil, ... De mens waarin we onszelf herkennen.
Een onderzoek naar hoe een familie werkt, met al zijn geheimen en onthullingen.

LABORATOIRE POISSON 1,2,3
1 minuten

LABORATOIRE POISON 1 2 3 is een formeel, documentair onderzoek, dat tegelijkertijd antropologisch, esthetisch en historisch is. Deze studie wordt uiterst professioneel aangepakt door een team dat op zoek is naar kennis. Daarbij kunnen ze rekenen op de steun van enthousiaste historici en gedurfde partners.

Hoe kunnen voormalige Europese antifascisten en vrijheidsstrijders de martelingen in Algerije of de moord op Patrice E. Lumumba goedkeuren? En wij, ‘linkse Europeanen’ die deze praktijken vandaag in vraag stellen, hoe worden wij daar gezien? Wat als onze gewoonte om heldhaftige verhalen te ontleden, ons zelf glad, hypocriet en verdacht maakt?

LA COULEUR DES ROIS
Kleur  -  21 minuten

Adel is een jonge copiloot. Na een gevecht dreigt hij zijn oog te verliezen.

T'ES MORTE HELENE
Kleur  -  15 minuten

Maxime, een jongeman op zoek naar meer stabiliteit in zijn leven, wordt letterlijk achtervolgd door de geest van zijn overleden vriendin, Hélène. De situatie wordt onhoudbaar en Maxime besluit uiteindelijk ten einde raad om hun relatie te verbreken. Hélène lijkt echter niet bereid om deze beslissing te aanvaarden.

PAN
90 minuten

Pan is een cynische komedie die het conformisme van onze eeuw in vraag stelt door er de vreselijke Ralf op los te laten.
Ralf is ondraaglijk, egoïstisch en vol van zichzelf. Zijn ouders willen graag een genie van hem maken, maar Ralf ziet het nog grootser. Zal het hem lukken? Pan vertolkt de verschillende levensfasen van Ralf, op het absurde af, en lijkt langzamerhand steeds meer op een gruwelijke reality-reeks.

ACCORDS PARFAITS
90 minuten

Dit wordt de eerste productie van Isabelle Paternotte in het TRG. Deze originele tekst werd nooit eerder in België gebracht. De komedie kaart op ongeziene lichte wijze het zware thema van kanker aan.
Het realisme van het stuk, de huishoudelijke conflicten en de sleutelverhalen zetten de toon voor Accords parfaits. Het is een resoluut moderne komedie waarin de schijn van materiële troost de menselijke relaties vertroebelt. Maar wanneer de maskers vallen, wanneer de wonden en de eenzaamheid zich openbaren, verschijnt een ander stuk, zachter en intiemer, over de angst voor liefde, over de complexiteit van de man-vrouwverhouding, en vooral over hoop.

IPHIGENIE A SPLOTT
90 minuten

Dit is de Franse opvoering van het oorspronkelijke Engelse stuk van Gary Owen.

Effie woont in Splott, een wijk in Cardiff, de hoofdstad van Wales, getekend door fabriekssluitingen, werkloosheid en onzekerheid.

Effie is het soort meisje dat je liever niet in de ogen kijkt als je ze kruist op straat. Uit angst dat ze plots zou ontploffen. Effie wordt vaak onderschat, mensen denken haar te kennen, maar eigenlijk weet je nog niet de helft over haar…

Elke maandag zuipt ze zich professioneel te pletter, is ze stoned als een garnaal en komt ze drie dagen later weer boven met een kater om u tegen te zeggen, om dan weer opnieuw te beginnen. Een bandeloosheid die niet zou misstaan bij een personage uit een Griekse tragedie.

schermafbeelding_2019-03-25_om_11.05.06.png

JAILBIRDS

van THOMAS VILLEPOUX
ether_after.png

ETHER/AFTER

van Armel Roussel
lerrence_de_lhippocampe.png

L'errance de l'hippocampe

van Jean-Michel d'Hoop
comment_je_suis_devenu_un_super_hero.jpg

COMMENT JE SUIS DEVENU SUPER-HEROS

van Douglas Attal
logo_inverse

Download...