7. OBTENU ATTESTATION RESPECT PLAFOND

MISERY
110 minutes

Viktor Lazlo’s adaptatie van de gekende roman van Stephen King wordt voor het eerst in België gebracht. De productie wordt volledig geproduceerd en uitgevoerd door het TRG. ‘Misery’ is niet zozeer een horrorstuk maar eerder het geamuseerde antwoord van een auteur op het fanatisme van zijn lezers, balancerend tussen angst en wraakzuchtig gelach. De dialogen zijn opvallend ritmisch, zonder dode momenten. In de adaptatie wordt de essentie van de roman gecombineerd met een welgekomen vleugje humor.

Een angstaanjagende psychologische thriller zoals alleen Stephen King die kan schrijven...

SCIENCE-FICTIONS
120 minutes

Hoe zal onze wereld er over 10, 20 of 100 jaar uitzien? Zal de bevolking blijven groeien? Zullen we nieuwe buitenaardse territoria ontdekken en nog meer innovatieve technologie uitvinden? Of staat er ons een tijd van schaarste en natuurrampen te wachten? Welk toekomstbeeld verkies jij? Een rampscenario à la Mad Max of een machtig Star Wars-epos? ‘Science-fictions’ verzint fictieve toekomstscenario’s en onderzoekt zo onze relatie tot de toekomst.

PAN
90 minutes

Pan is een cynische komedie die het conformisme van onze eeuw in vraag stelt door er de vreselijke Ralf op los te laten.
Ralf is ondraaglijk, egoïstisch en vol van zichzelf. Zijn ouders willen graag een genie van hem maken, maar Ralf ziet het nog grootser. Zal het hem lukken? Pan vertolkt de verschillende levensfasen van Ralf, op het absurde af, en lijkt langzamerhand steeds meer op een gruwelijke reality-reeks.

ACCORDS PARFAITS
90 minutes

Dit wordt de eerste productie van Isabelle Paternotte in het TRG. Deze originele tekst werd nooit eerder in België gebracht. De komedie kaart op ongeziene lichte wijze het zware thema van kanker aan.
Het realisme van het stuk, de huishoudelijke conflicten en de sleutelverhalen zetten de toon voor Accords parfaits. Het is een resoluut moderne komedie waarin de schijn van materiële troost de menselijke relaties vertroebelt. Maar wanneer de maskers vallen, wanneer de wonden en de eenzaamheid zich openbaren, verschijnt een ander stuk, zachter en intiemer, over de angst voor liefde, over de complexiteit van de man-vrouwverhouding, en vooral over hoop.

LES CAPRICES DE MARIANNE
90 minutes

Dit stuk belichaamt de tijdloze schreeuw, de eeuwige laatste uitspatting van een jeugd die zich verzet tegen de pijn van het leven. Het stuk werd geschreven in 1833 in Parijs, met Napels als denkbeeldig decor. Het stuk wordt voor het eerst gebracht in 1930 in het zeer echte Ajaccio.  Het begin van de 20e eeuw was voor Corsica een periode van grote sociale onrust. Het interbellum kende een massale uittocht van lokale maffiosi die zich wilden bewijzen in een grote stad zoals Marseille of Parijs. Wij zijn geïntrigeerd door diegenen die niet vertrokken en in deze archaïsche eilandsamenleving achterbleven.

DIEU LE PERE
90 minutes

In ‘Dieu le Père’ begint Roda aan een nieuw hoofdstuk in zijn leven. In dit nieuwe stuk lukt het Roda eindelijk om zijn afwezige vader op te sporen, de vader waar hij zo lang over gefantaseerd heeft. ‘Ik heb geprobeerd om in contact te blijven via telefoon. Op onze betere dagen raakten we toch aan 30 seconden. Ons record is 1 minuut 10. Voornamelijk omdat hij verbindingsproblemen had. Die eerste 25 seconden van ‘Hallo? Hoor je me?’ gingen snel voorbij’.

Hij spreekt eerlijk en zonder terughoudendheid over zijn moeder. Haar duik in het geloof en het schoonheidssalon dat ze tegelijkertijd uitbouwt – Instituut Makki, een zonne- en pedicurecenter, dat een waar goudmijntje blijkt te zijn.

L'ENFANT MANQUE
Couleur  -  17 minutes

‘Ben je een jongen of een meisje?’, vraag een dokter aan de zesjarige Oscar.

Oscar is een jongetje dat graag jurken draagt. De dokter raadt zijn ouders aan om Oscar te laten behandelen. Maar zij weten niet goed hoe ze hiermee moeten omgaan.

'Anders zijn' is voor hen onontgonnen terrein.

‘L’enfant manqué’ beschrijft het ontwaken van het verlangen van een kind, terwijl de familie aarzelend en besluiteloos toekijkt.

LES ATRIDES
90 minutes

Geweld als antwoord op geweld
Na de Trojaanse oorlog keert legeraanvoerder Agamemnon als overwinnaar weer naar huis waar hij als een held wordt onthaald. Maar zijn succes heeft een bittere nasmaak: om de goden gunstig te stemmen, moest hij namelijk zijn dochter, Iphigeneia, opofferen. Zijn vrouw, Klytaimnestra, is woedend en zint op wraak.
Samen met Aigisthos, haar minnaar, vermoordt ze Agamemnon zodra hij voet in het paleis zet.

NOTRE DRAME DE PARIS
80 minutes

‘Notre drame de Paris’ is een zeer vrije adaptatie van de bijna gelijknamige roman van Victor Hugo.
Het verhaal start de dag na de verwoestende brand. Vier waterspuwers die het vuur aan de schenen voelden, vertellen over de dramatische nacht en dompelen ons tegelijkertijd onder in het gekende verhaal van Victor Hugo.
Vijf acteurs staan op het podium en spelen zowel de waterspuwers als de hoofdpersonen van de roman: Esmeralda, Quasimodo, Claude Frollo, Phoebus en Gringoire.
De voorstelling wordt in juli 2020 gespeeld in Avignon of in Parijs, en in februari 2021 in Brussel.

PORCHERIE
90 minutes

Ida houdt van Julian. Julian houdt niet zo van Ida.
Julian trekt absoluut niet mee de straat op voor de vrede, zoals Ida wel vol overtuiging doet.
Julian zal de fabrieken van zijn vader niet overnemen.
Want Julian heeft een geheim.
Hij houdt namelijk van…

Les oeuvres que nous soutenons

silent_treatment.png

THE SILENT TREATMENT

de Caroline Strubbe
mastemah.jpg

MASTEMAH

de Didier Daarwin
titina_1.png

TITINA

de Kajsa Naess
logo_inverse

Chargement...