Annulé

CHANCELVIE
Couleur  -  90 minutes

In deze sociale documentaire op kinderniveau ontdekken we het dagelijkse leven van een straatkind, Chancelvie, 16 jaar en zwanger. De afgelopen acht jaar waren haar dagen gevuld met klusjes zoeken, eten, slapen en plezier maken met haar vrienden en met bevriende muzikanten en artiesten. Chancelvie, een energiek en positief kind, net als de bruisende stad, zit vol vragen over haar toekomst en die van haar ongeboren kind. Door Chancelvie en de andere straatkinderen te volgen, ontdekken we met hoeveel energie zij een leven proberen te creëren en met hoeveel overgave ze hun dromen najagen.

L'ECOLE DES FEMMES
90 minutes

Arnolphe wil zichzelf beschermen tegen overspel en zoekt een vrouw die eeuwig van hem zal houden en oneindig dankbaar is. Daarom kocht hij een 4-jarig meisje die hij opvoedde in totale onwetendheid. Ondertussen is ze 17 jaar oud. Hij zal eindelijk met haar kunnen trouwen – zoals de maatschappij het hem toestaat, zoals zijn hart het verlangt en zoals zijn instinct hem aanmoedigt. Maar het kopen van een vrouw blijkt toch niet genoeg om haar te bezitten... Agnes is een iets te goede student van de school van het leven.

CUISINE ET DEPENDANCES
110 minutes

Voor dit stuk putten Agnès Jaoui en Jean-Pierre Bacri thema's uit onze samenleving. Tijdloze thema's zoals liefde en relaties, maar dan gesitueerd in onze huidige tijd. Met ‘Cuisine et dépendance’ nemen ze ons mee naar welvarende veertigjarigen, een bourgeoisie met Boheemse trekjes en de mediawereld. In deze relevante maatschappelijke komedie delen Agnès Jaoui en Jean-Pierre Bacri de visie en het verlangen om onze traagheid, luiheid en conformisme te doorbreken.

BARBAQUE
Couleur  -  90 minutes

Mijnheer en mevrouw Pascal baten al zo’n twintig jaar een kleine buurtslagerij uit. Sophie staat met veel liefde voor haar klanten aan de kassa en Vincent snijdt met evenveel liefde het zorgvuldig geselecteerde vlees.
En ze leefden nog lang en gelukkig zou je denken. Of toch niet, want zoals bij veel kleine handelaars gaan de zaken steeds slechter en daarmee ook hun relatie ...
Na bijna 30 jaar huwelijk is het echtelijk bed nog even levend als de worsten in de toonbank. Wederzijdse ergernis keldert elke vorm van dialoog. De liefde, de zaken … niets zit mee, dus zoekt Sophie haar toevlucht in haar grote passie: tv-shows over seriemoordenaars. Vincent laat al zijn liefde los op Pépère, zijn goedmoedige rottweiler

GREENVILLE
90 minutes

Waar moeten we beginnen?
Misschien bij die ontmoeting in de platenwinkel in de rue Montmartre op een mooie februariavond? Buiten sneeuwt het. Binnen is het warm. De winkel is een heerlijke schuilplaats met een beslagen etalage. Dus praten we over muziek.

DERNIERE RECOLTE
90 minutes

Een boerderij in Henegouwen, een Waalse vader, een Vlaamse moeder. Een huis waar stevig wordt gevloekt in de ene taal, en daarna in de andere. Tussen de aardappelen en de varkens groeien twee jongens op. Yann komt na enkele jaren weer naar huis. Piet is nooit vertrokken. De moeder is overleden en de zieke vader klampt zich wanhopig vast aan het leven. De boerderij overleeft enkel dankzij Piet, hij die nooit vertrokken is. Maar voor hoe lang? Wat doe je als het leven je terugleidt naar een plek waar je nooit meer een voet wilde zetten? Wat mag je zeggen en wat moet je inslikken als jij diegene bent die is gevlucht? Hoe praat je over de verdwijnende weilanden uit je jeugd? ‘Dernière Récolte’ is een maatschappelijke western over vaders en hun zonen, en over de woestijn tussen hen in.

DRESSING ROOM
75 minutes

Lol, een jonge vrouw uit de tijdschriftenwereld, vertelt over een nacht vol onthullingen. Een nacht waarin ze tijdens een pokerspel voor schut wordt gezet voor de ogen van Jérémies vrienden - haar ‘vriendje’, haar ‘ex-vriendje’, zijn ‘ex’. Een nacht waarin ze zichzelf ontdekt. Lol verstopt zich graag achter mooie outfits, maar haar man dwingt haar zich te bloot te geven. Pervers, onnatuurlijk. Een voorstelling die gaat over naaktheid en zich blootgeven ... We starten met schijn en pretentie, valsheid en fictie. Het verhaal start in een paskamer met een roede en kleding op hangers: gordijnen, stalen buizen, een ruimte die een theater zou kunnen zijn of de achterkant van een set, maar dat zal de toeschouwer misschien niet meteen begrijpen.

LA BOMBE HUMAINE
120 minutes

Smeltend ijs, verzuring van de oceanen, verdwijnende dier- en plantensoorten ... We zijn beland in het Antropoceen, het tijdperk van de mens. Dit woord vat de impact van de mens op ons ecosysteem perfect samen. We leven in een tijdperk waarin de menselijke activiteiten, onder het juk van het kapitalisme, onze planeet leegplunderen.

L'AVENIR DURE LONGTEMPS
Couleur  -  120 minutes

Rio Chiquito werd in 1965 clandestien gefilmd door twee Franse filmmakers, Jean-Pierre Sergent en Bruno Muel. Die film bracht het bestaan van FARC-guerrilla’s aan het licht en ligt aan de basis van ‘L’avenir dure longtemps’. In deze nieuwe film wordt het oprichtingsavontuur van de FARC vertelt, in combinatie met actuele kwesties, tegen de achtergrond van vijftig jaar gewapende strijd en een halve eeuw geëngageerde cinema. Een ‘Rio Chiquito’ achterstevoren filmen, is dat een manier om de cirkel rond te krijgen? Of is het een terugkeer naar start?

LES LIANES
90 minutes

‘LES LIANES’ vertelt over een wereld die uitsterft en 350 jaar later weer opleeft. Dit dystopisch stuk is een ode aan de verbeelding die schaamteloos ageert en reageert. De acteurs, technici en muzikanten spelen zichzelf en vertegenwoordigen een transformatie van wat mogelijk is. Enkel het biologische, het plantaardige en het softwarematige zullen nog bestaan. Het is een bevrijding van alle zintuigen, van alle materialen. Dit stuk begint daar waar gedachten botsen in een subliem en grappig niets. We zullen eindelijk beter kunnen zien in het donker.

titina_1.png

TITINA

de Kajsa Naess
sacrifice1.jpg

LA FILLE DU SACRIFICE

de Réhab Mehal
les_intranquilles.png

LES INTRANQUILLES

de Joachim Lafosse
harvest.png

HARVEST

de Ely Dagher
logo_inverse

Chargement...